Kreatív megoldások, inspiráló ötletek a mindennapokra

Nőszemély

Nőszemély

Kedves Hölgyem!

Hogyan szólíthatjuk meg hivatalosan a nőket?

2014. december 09. - Nőszemély

Márpedig hölgyek – mondta annak idején nagy tudású irodalomprofesszorom – az utcasarkon állnak. A rendőrségi hírekben hallani olyat, hogy a Rákóczi téri hölgyek… - tette még hozzá.

Mostanában, egy-egy hivatalos levél megszólításánál tűnődve eszembe jutnak szavai. A férfi úr. A nő asszony? A minap levelet írtam Kedves Kovács János Úr-nak. Ő így válaszolt nekem: Tiszelt Gipsz Rozália! Kedves Hölgyem! - A megszólítást olvasva már láttam is magam előtt Kedves Kovács János Urat, ahogy azon tűnődik, hogy hogyan szólítson meg engem. Mert mi is az Úr párja? Az analógiát követve az úrnő lenne, hiszen főnök – főnöknő, tanár – tanárnő, orvos – orvosnő.

Nyelvünk, ez a folyton változásban lévő rendszer mégsem fogadta be ezt a formát. Ha az úrnőt nem, az úrhölgyet még kevésbé érezzünk nyelvünkre vagy tollunk hegyére valónak. És az sem tűnik megfelelőnek, hogy Kedves Gipsz Rozália Hölgy!

Végülis Kedves Kovács János Úr egészen jól megoldotta, ahogy fent írtam.

A minap kislányom nézte a kabátom címkéjén lévő woman feliratot, és kérdezte, hogy mit jelent. Mikor mondtam, hogy asszony, elhúzta a száját. Inkább nő? – kérdeztem. Igen. – felelet ő.

Szerintetek? Mi az alkalmas megszólítási forma?

81f43f0326e138f3209d4faef55cd8d5.jpgA kép forrása a Pinterest.

A bejegyzés trackback címe:

https://noszemely.blog.hu/api/trackback/id/tr315788230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása